Търсене в блога:

неделя, 12 април 2020 г.

Бърз тест за определяне стила на привързаност (направете сами)


По-долу е даден списък с твръдения.
Когато не сте съгласни с дадено твърдение, преминавате към следващото.
Когато сте съгласни с някое от твърденията, маркирайте/запишете си съответната буква до изявлението (A, B или C).

Отговаряйте, мислейки си за отношенията, от които сте част изобщо, а не само за последната си или настояща връзка.


  • Страхувам се, че ако се разделим, няма да намеря друг (A)
  • Не ми е приятно, когато партньорът ми се приближи твърде много (C)
  • По време на спор съм склонен да казвам неща, за които по-късно съжалявам (A)
  • Не поставям под въпрос отношенията си, поради едно-единствено неразбирателство (B)
  • Партньорът ми често ме подтиква да бъда по-интимно близък с него (C)
  • Притеснявам се, че не изглеждам достатъчно добре (A)
  • Мога да бъда възприет като скучен, защото съм доста сериозен (B)
  • Липсва ми партньорът ми, но когато сме заедно дълго време, сякаш нямам достатъчно пространство (C)
  • Удобно ми е да споделя, когато не съм съгласен с някого (B)
  • Не ми харесва усещането, че някой друг зависи от мен (C)
  • Бързо преодолявам ревността, ако някой, в когото съм във връзка, гледа други хора (B)
  • Радвам се, ако някой, с когото съм във връзка, гледа други хора, защото това означава, че няма да се опита да направи отношенията ни твърде сериозна (C)
  • Депресирам се, ако някой, с когото съм във връзка, гледа други хора (A)
  • Ако човекът, с когото се срещам започне да се държи студено и дистантно, се чудя какво се е случило, но не мисля, че непременно аз съм отговорен (B)
  • Ако човекът, с когото се срещам започне да се държи студено и дистантно, аз съм безразличен, а понякога дори облекчен (C)
  • Ако човекът, с когото се срещам започне да се държи студено и дистантно, притеснявам се, че съм направил нещо нередно (A)
  • Ако моят партньор, от няколко месеца, поиска да се разделим, ще се опитам да му покажа какво ще изпусне (A)
  • Ако моят партньор, от няколко месеца, поиска да се разделим, бих се почувствал наранен, но ще го превъзмогна (B)
  • Понякога в една връзка получавам това, което искам и след това вече не съм сигурен какво всъщност искам (C)
  • Нямам проблем платонично да поддържам връзка с бивш (B)
  • Не създавам много драма в отношенията си (B)
  • Често се притеснявам, че партньорът ми може да се забърка с някой друг (A)
  • Емоционалната подкрепа, която се очаква да оказвам на партньора си, не е лесна задача за мен (C)
  • Когато съм сам, съм по-тревожен и „непълен“ (A)
  • Бързо преживявам разделите (C)
  • Опасявам се, че ако някой опознае истинското ми аз, няма да ме хареса (A)
  • Комфортно ми е да съм във връзка с моя партньор (B)
  • Често се притеснявам, че партньорът ми ще спре да ме обича (A)
  • Удобно ми е да съм зависим от половинката си (B)
  • Моята независимост е на първо място (C)
  • Не споделям най-дълбоките си чувства с моя партньор (C)
  • Страхувам се, че човекът, с когото съм, няма да отвърне на дълбочината на чувствата ми, ако ги споделя (A)
  • По принцип съм доволен от връзките си (B)
  • Често мисля за връзките си (A)
  • Не обичам да съм зависим от романтичния си партньор (C)
  • Привързвам се много бързо (A)
  • Изразявам своите нужди и си искам доста лесно (B)
  • Понякога се ядосвам и се дразня на партньора си без ясна причина (C)
  • Аз съм свръхчувствителен към настроенията на човека, с когото съм (A)
  • Ако вие сте честни, повечето хора също ще са честни и надеждни (B)
  • Предпочитам случаен секс пред секс в ангажирани отношения (C)
  • Удобно споделям своите мисли и чувства (B)

Резултати от теста:

Повече A = Тревожен стил на привързване
Повече B = Сигурен стил на привързване
Повече  С = Избягващ стил на привързване

Какво представляват стиловете на привързване, можете да разберете в тази статия. 

3 коментара:

  1. Здравейте, може ли да обясните на какво съответстват А, Б, С,за да мога да си направя теста. Благодаря! :)

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Повече A = Тревожен стил на привързване
      Повече B = Сигурен стил на привързване
      Повече С = Избягващ стил на привързване

      Изтриване
  2. Как се тълкуват еднакъв брой отговори, съответстващи на Тревожен и Сигурен стил на привързване?

    ОтговорИзтриване