Търсене в блога:

понеделник, 6 юли 2020 г.

Емпатията - Отвъд представата за Добро и Зло


Какво пее сърцето ни на езика на Любовта, когато казваме думи като „Ти не си прав!“, „Ти не ме разбираш!“, „Ти трябва да постъпиш еди-как-си“ когато се гневим, отхвърляме, груби сме, иска ни се да контролираме, съответно да ни се подчиняват, недоволни сме, че събитията не се развиват така, както сме си представяли…


Слагам клип с отговора, под формата на кратка едноминутна песен на Маршал Розенберг – 
създателят на ненасилствената комуникация! 

Той е имал финния усет за това, че
думите могат да са както врати -
така и стени
 
-
и това кое ще поставим пред себе си е изцяло наш, личен избор...

Това е едно от най-докосващите изпълнения, които съм слушала в живота си досега!


"Виж ме в цялата ми красота, потърси най-доброто в мен!
Наистина това съм аз – това е всичко, което искам да бъда.
Може да отнеме време, може да е трудно, но ме виж в цялата ми красота…

Виж ме в цялата ми красота – всеки ден!
Би ли опитал? Можеш ли да намериш начин?
Да видиш как сияя във всичко, което правя,
с цялата си красота!"




Чувството ни води като пътеводна светлина към потребността в нас. 

От там следва или да намерим път към задоволяването ѝ или да се смирим пред невъзможността това да се случи в момента.

Зад гнева, агресията и желанието да контролираме, често стои болка - болката от някоя потребност, с която не можем да се свържем - която дори не чуваме. 

Чуйте себе си - опитайте поне - с ушите на Емпатията. 

Със сетивата, които долавят скритите послания.
За да дадем емпатия някому, първо е необходимо да я проявим към себе си.


Искам да споделя, че за мен свързването през човещина, през емпатия, това да се вчувстваш в другия, се състои в умението да походиш в обувките му. Представете си едно 2-годишно, което се тръшка и плаче... Емпатията в моите очи, е не да намерим начин да го спрем или променим, а да разберем какво е да си на две годинки и кое е онова, за което толкова си струва да се тръшкаш!

Можем да изминем "една миля" в обувките на другия - само една - не целия му живот, не целия му ден, дори...

Само една миля...


 Отвъд представата за Добро и Зло има едно Пространство. 


Ще те чакам там.





__________________________


Свържете се с мен тук.
Или на ines.raicheva@gmail.com

__________________________

Няма коментари:

Публикуване на коментар